tisdag 6 januari 2015

Om 2014



 Favoritböcker från 2014


Med facit i hand blev 2014 ett ganska fint år. Det började dock lite nervöst. Jag tog examen och skulle byta det där trygga studielivet mot arbetslivet. Februari och mars kom mest att handla om platsannonser, ansökningar och promenader i vinterslask. Jag kallades till ett par intervjuer, men sedan hände det inte så mycket mer. Ganska snart lärde jag mig att arbetssökande handlade mycket om väntan och "tack, men nej tack".  Så blev det påsk, och det mesta blev lite ljusare och lättare (våren brukar ju ha den inverkan på saker och ting). Sista veckan i april ringde telefonen - jag hade fått jobb. Eftersom jag blev så glad och lättad att jag knappt kunde sitta still gav jag mig ut på långpromenad i skogen. Vädret: varmt och soligt. Lyckopirr i magen.

Sedan dess har året mest varit fyllt av jobb. Jag är så glad för att jag får göra nytta någonstans, men att tiden för bloggen och böckerna har minskat känns lite tråkigt. Målet för 2015 blir därför att försöka bli bättre på att ta mig tid till sådant som jag tycker om.

Jag hoppas att ni har haft en fin början på det nya året, och att vi hörs lite oftare under 2015.

5 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet! Alltid skönt att ha ett!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att 2015 blir ett bra år och att vi hörs här (men känn ingen press gällande bloggandet).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du också får ett riktigt fint år. Ser fram emot att fortsätta läsa din blogg och inspireras av dina kulturella aktiviteter :)

      Radera