fredag 13 september 2013

Nordisk bokskatt

Återigen har det flyttat in en ny bok här hemma, den här gången är det Nordiska väsen av Johan Egerkrans (efter att C.R.M Nilsson skrev om den kunde jag inte hålla mig längre). Tillsammans med fantastiska illustrationer presenterar han en mängd mytiska varelser ur den nordiska folktron.

Ja, ni ser ju själva. Varje uppslag är så otroligt välarbetat och genomtänkt (och titta, det finns t.o.m. ett band att markera med, bara en sådan sak!).

 Egentligen vill jag visa upp hela boken men tyvärr blir det lite knepigt. Ovan ser ni Gruvrået!


 Nordiska väsen är helt enkelt hemskt fin, så om ni får möjlighet tycker jag att ni ska ta er en titt i den. Nu ser jag fram emot att se om texterna lever upp till resten (hoppas)! Återkommer med recension.

4 kommentarer:

  1. Det ser ut att vara en helt underbar bok! Fantastiskt fin! :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kommer att tycka om den :) Det är verkligen en snygg bok.

    SvaraRadera