onsdag 17 juli 2013

Att komma hem





Bilden tillhör mig

Tillbaka i Stockholm efter ett par soliga veckor på västkusten. Skönt att vara borta, men minst lika skönt att sätta nyckeln i låset, ta ett steg över högen med DN som har samlats på golvet och kliva in i den sommarvarma lägenheten. Packar upp (lukten av stugan sitter fortfarande kvar i kläderna), vädrar ut gammal luft och fyller kylskåpet med det viktigaste. Fint att vara hemma igen.

Idag står latdag på schemat, börjar med frukost på sängen och Fågeln som vrider upp världen.

2 kommentarer:

  1. Mysigt! Ska bli spännande att läsa vad du tycker om denna bok. Har dragit mig för att läsa den, så fet! Dock älskar jag ju Murakami.

    SvaraRadera
  2. Påminner mig om att jag fortfarande inte har läst något av Murakami, trots att det finns två i bokhyllan..

    SvaraRadera