lördag 1 juni 2013

Sammanfattning: Maj














Muminpappans bravader - Tove Jansson
Det - Stephen King
Efter mörkrets inbrott - Haruki Murakami
Mor gifter sig - Moa Martinson
Kyrkbröllop - Moa Martinson
Kungens rosor - Moa Martinson

Maj blev klart godkänd som läsmånad, trots slutspurt med uppsatsskrivande. Den fantastiska tegelstenen Det av Stephen King och, den något tunnare, Efter mörkrets inbrott av Haruki Murakami blev stora favoriter. Fint nog slapp jag större besvikelser bland månadens bokval.

Nu ser jag fram emot lediga dagar med mycket läsning och fria bokval, långt borta från studielitteratur och fackböcker. Knäppt att det redan är första juni, men väldigt skönt förstås. Äntligen sommar! :)

2 kommentarer:

  1. Jag måste läsa om Efter mörkrets inbrott. Jag kommer inte ihåg den så väl.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på att den är ganska kort går det ju relativt snabbt att läsa om den :) Jag ska absolut göra det någon gång!

      Radera