torsdag 16 maj 2013

Tegelstensutmaningen


Jag har blivit taggad av Sincerely Johanna i tegelstensutmaningen! Utmaningen går ut på att:
1. Hitta de fem tjockaste böckerna i din bokhylla som du har läst.
2. Hitta de två tjockaste böckerna i din TBR-hög (böcker som skall läsas).
3. Tagga fem andra bloggare.

De lästa tegelstenarna som jag har lyckats rota fram är:

Janet Frames självbiografiska triologi En ängel vid mitt bord (848 s.)
Nyligen utlästa Det av Stephen King (1339 s.)
Harry Potter och Fenixorden av J.K. Rowling (1008 s.)
Första delen i Ken Folletts triologi om 1900-talet, Giganternas fall (887 s.)
Blonde av Joyce Carol Oates (862 s.)

Kan varmt rekommendera alla.





Två tegelstenar som ligger och väntar är De besatta av A.S. Byatt (782 s.)


och Historikern av Elizabeth Kostova (558 s.)

Jag har sett att tegelstensutmaningen redan har spritt sig en del bland bokbloggarna, så jag taggar helt enkelt alla som inte har hunnit göra den än.

6 kommentarer:

  1. Oh, dammit, jag som hade tänkt tagga dig när jag gjorde den XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bloggutmaningar verkar ha en förmåga att sprida sig snabbt! ;)

      Radera
  2. Har sett denna på tusen bloggar nu känns det som och nästintill alla nämner fenixorden, lite fint tycker jag! Många King och Oates också, men dina TBR har jag aldrig hört talas om innan så det var kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, King och Oates hör väl till dem som inte drar sig för att skriva tjocka böcker. De besatta fick jag med en klassikerbox och Historikern har jag snappat upp bland några bokbloggar, ser fram emot att läsa dem!

      Radera
  3. Vad skoj att du hängde på och antog utmaningen :-) Och det var riktigt tjocka böcker du läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt kul att få se över tegelstenarna här hemma, så tack för taggen! :) För varje tegelsten jag tar mig igenom känns det som att tröskeln för plocka upp en tjock bok blir lite lägre.

      Radera