fredag 17 maj 2013

Hemklickat under veckan

Bröderna Lejonhjärta (kartonnage)
Det är fredag (en mycket solig sådan dessutom) och dags för bokbloggsjerka! Den här veckan lyder frågan: Vilka böcker har du klickat hem under den senaste veckan? Om du mot all förmodan inte har gjort det finns det säkert böcker som du skulle kunna tänka dig att klicka hem redan idag?

Jag är såld på Rabén och Sjögrens samlingsbibliotek med Astrid Lindgrens böcker och planerar att samla ihop favoriterna. Under veckan klickade jag därför hem Bröderna Lejonhjärta! En ytterligare bokrelaterad grej fick följa med i samma beställning, men den förtjänar nog ett eget inlägg framöver. Ser fram emot att få knata iväg och hämta ut paketet...

10 kommentarer:

  1. De är riktigt fina de där böckerna :)

    SvaraRadera
  2. Bröderna Lejonhjärta är nästan min absoluta favorit av Astrid Lindgren :)

    SvaraRadera
  3. Å, snacka klassiker. Roligt att ha de där böckerna i finversion i hyllan!

    SvaraRadera
  4. Bröderna Lejonhjärta är en så fin berättelse.

    SvaraRadera
  5. Bröderna Lejonhjärta ja, det är en sällsamt sorglig bok.

    SvaraRadera
  6. Ska bli spännande att se vad det där andra är som du klickade hem ;)

    SvaraRadera
  7. Jag håller med om att det skulle vara kul att ha favoriterna av Astrid Lindgren! Det är något speciellt med dem.

    SvaraRadera
  8. Så fina böcker, jag förstår varför du vill samla dem :)

    SvaraRadera
  9. Spännande att se vad det är i det andra paketet :-)

    SvaraRadera