söndag 31 mars 2013

Sammanfattning: Mars

- Feberboken - Stina Aronson
- Kvinnor och äppelträd - Moa Martinson
- Bödeln - Per Lagerkvist
- Andrejs längtan - Barbro Lindgren, Eva Eriksson
- Nu var det 1914 - Eyvind Johnson
- Köplust - Stephen King
 
Som vanligt vet jag inte riktigt vad som hände med månaden som gick. Första veckan i mars försvann när jag låg däckad i influensa, och sista veckan försvann när jag skrev hemtenta (har dock ingen större seperationsångest med tanke på att jag typ aldrig har upplevt en vädermässigt tristare månad). Tur att böcker inte är väderberoende. I läsväg blev det allt från svenskt 30-tal till barnlitteratur och Stephen King. Jag fastnade överraskande mycket för Per Lagerkvists modernistiska Bödeln med hade däremot lite svårare att ta till mig Stina Aronsons Feberboken.

Nu väntar uppsatsskrivande resten av våren och jag misstänker att förutsättningarna för att sluka böcker inte kommer vara de bästa. Hur pass läsförlamad jag blir återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar