söndag 10 februari 2013

8 x Gatsby

Jag tröttnar aldrig på att se hur omslagen till samma historia kan illustreras och formges på så många olika sätt. Ikväll tar vi oss en titt på F. Scott Fitzgeralds 20-talsklassiker Den store Gatsby! Efter ett impulsköp har jag äntligen kommit igång med läsningen, som jag dessutom kombinerar med höstens bokcirkelprat i Lundströms bokradio. I vår ska jag även försöka komma iväg på bio och se filmatiseringen. Gatsbyyra råder... :)
 
Har ni läst/planerar att läsa Den store Gatsby? Om ni har läst den, vad tyckte ni?

4 kommentarer:

  1. Jag läste den för några år sedan och kommer ihåg att jag gillade den. Förvisso var den tvungen att växa lite på mig för att jag skulle uppskatta den till fullo. Jag behövde nog lite distans till den, tror jag :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland behöver man lite distans för att kunna uppskatta en bok ordentligt. Jag gillar när en bok kräver lite tid och eftertanke för att kunna uppskattas, det brukar oftas vara de som stannar kvar längst hos mig.

      Radera
  2. Jag har inte läst men är sugen på att se den nya filmatiseringen som kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas den är sevärd! Det är kul att flera gamla klassiker har fått lite nytt liv igen genom filmatiseringar.

      Radera