lördag 1 december 2012

Sammanfattning: November


  • Moment 22 (Cath 22) - Joseph Heller
  • Röd Drake (Red Dragon) - Thomas Harris
  • Unga kvinnor (Little Women) - Louisa May Alcott

En omtumlande månad resulterade i få lästa böcker. Satiren och klassikern Moment 22 blev tyvärr en besvikelse. Röd Drake visade sig däremot vara det bästa jag kunde läsa för att komma ur min totala läsförlamning.

Jag hoppas att december blir snällare och lättare på alla sätt och vis, och att julen får firas utan allt för tunga hjärtan. När jag skriver nästa sammanfattning är det januari och 2013. Ett nytt år har nog aldrig varit så efterlängtat och läskigt som nu.

2 kommentarer:

  1. Vad var det du inte gillade med Moment 22 då? =) Det är en sådan där modern klassiker som jag verkligen har tänkt läsa..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade svårt för att ta till mig karaktärerna, vilket jag till stor del tror beror på satiren. När allt var överdrivet och ingenting kunde tas på allvar blev jag väldigt distanserad till hela berättelsen. En del har säkert lättare att ta till sig olika ämnen genom humor och satir, tyvärr hade det motsatt effekt på mig den här gången.

      Radera