onsdag 17 oktober 2012

Dagar i oktober

415316396856079306_xwueoeht_c_large
Källa
Det börjar bli kyligt nu. Nya höstjackan är inte för varm längre och halsduken får åka på när jag går ut. För tillfället försöker jag hitta ett sätt att förhålla mig till all fri tid som kommer när man pluggar, oplanerade dagar till priset av att aldrig känna sig ledig. Det finns alltid något som väntar på att läsas, alltid förberedelser för uppsatsen som borde göras. Trots att jag pluggar koncentrerat i veckorna har jag svårt att känna mig ledig när jag ägnar tiden åt annat.

Men, det finns fördelar och nackdelar med allt. Fördelen i det här fallet är att jag hinner ta vara på hösten. Det blir många, långa promenader nu när naturen är som vackrast och luften som skönast. För att inte glömma bort det fina med böcker (och varför jag faktiskt pluggar) börjar jag dagen med en bra bok och slutar dagen med en bra bok. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar