onsdag 18 juli 2012

Nya författare i bokhyllan


Ikväll får ett par nya författare flytta in i bokhyllan. Efter mycket tittande, väljande, kännande och suktande blev resultatet av dagens (tyvärr sällsynta) runda i bokhandeln Janet Frames självbiografi En ängel vid mitt bord och Haruki Murakamis Norwegian Wood. Den Nya Zeeländska författaren Janet Frame har jag varit nyfiken på sedan jag såg en film om hennes minst sagt fängslande liv för några veckor sedan. När det gäller Murakami känns det som att det är på tiden att se om han faktiskt är så bra som alla säger. Efter alla lovord ser det ljust ut :)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker väldigt mycket om Norwegian Wood, men det är inte min favorit av hans böcker :)

    SvaraRadera
  2. En ängel vid mitt bord står fortfarande kvar i hyllan här hemma. Norwegian Wood är väldigt bra.

    SvaraRadera