söndag 24 juni 2012

Sommarens tegelsten


Under sommaren brukar jag försöka ta mig an en tegelsten som pga. skrämmande tjocklek har lämnats kvar i hyllan för att samla damm. För ett år sedan föll valet på Blonde av Joyce Carol Oates, en av sommarens (och årets) starkaste läsupplevelser. Den här sommaren står Underbara dagar framför oss på tur, en biografi över Olof Palme skriven av Henrik Berggren. Efter att ha läst ett par hundra sidor kan jag nog konstatera att den inte kommer höra till årets starkaste läsupplevelser, men däremot kanske till årets mest allmänbildande.

Har ni några tegelstenar som väntar på att läsas?

2 kommentarer:

  1. Jodå, det står ett par tegelstenar i bokhyllan. Men jag är inte säker på att de kommer att läsas.

    SvaraRadera
  2. Generellt så undviker jag tegelstenar om de inte verkligen, verkligen, verkligen lockar mig. Ser ut att bli en tegelstensfri sommar för min del.

    SvaraRadera