fredag 1 juni 2012

Sammanfattning: Maj

Maj var en fin läsmånad, till stor del präglad av kurslitteratur. Brott och Straff bjöd på månadens bästa läsupplevelse, medan Älskade tyvärr blev en besvikelse.


Drottningens juvelsmycke - C J L Almqvist
Brott och straff - Fjodor Dostojevskij
Processen - Franz Kafka
A Clockwork Orange - Anthony Burgess
Svindlande höjder - Emily Brontë
Madame Bouvary - Gustave Flaubert
Älskade - Toni Morrison
Glaskupan - Sylvia Plath

Sista hemtentan är inskickad och vårterminen är slut. Det efterlängtade sommarlovet inleds som vanligt med lite tomhet och seperationsånget. Försöker vänja mig vid tanken på att jag själv ska bestämma vilka böcker som ska läsas från och med nu och en tid framöver. Kommer nästan sakna litteraturlistorna...

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag kan föreställa mig seperationsångesten! Usch och tvi. Hur har det förresten varit att studera litteratur på universitetet? Har varit nyfiken på kurserna, men aldrig riktigt haft det som förstahandsval.

    För övrigt är jag så imponerad över valet av klassiska böcker och blir med ens motiverad till att ge mig på dem själv. Särskilt Madame Bouvary och Brott och straff.

    Svar: Jag skådar alltså en trogen omläsare! Fint, och Holes är verkligen en favorit bland ungdomsböckerna. Så rolig och knepig och hjärtefin. :)

    SvaraRadera