tisdag 12 juni 2012

Redo för sommarläsning


  • Pestens år - Daniel Defoe
  • Komikern - Per Anders Fogelström
  • 1984 - Georg Orwell
  • En dag i Ivan Denisovitjs liv - Alexander Solsjenitsyn
  • Marya ett liv, Fallen, Lilla himlafågel - Joyce Carol Oates

Det var inte bara Röda rummet som fick följa med hem från läkarmissionen i helgen. De nya tillskotten till bokhyllan blev gamla klassiker blandat med lite nyare titlar av Oates, svenskt blandat med ryskt, engelskt och amerikanskt. Att-läsa-högen växer sakta men säkert. Som tur var jobbade jag månadens sista pass idag, så nu kan jag äntligen börja med projekt bokslukning!

1 kommentar:

  1. "En dag i Ivan Denisovitjs liv" är min nemesis, jag har den i bokhyllan ibland men vågar inte riktigt ge mig på den. Tunn bok men oj så komplicerad med alla dessa namn...
    Kul att du läser så mycket blandade böcker! :)

    SvaraRadera