fredag 4 maj 2012

Utmaning om utmaningar

Fredag och dags för en ny bokbloggsjerka! Brukar du delta i bloggutmaningar och i så fall vilka? Finns det någon utmaningar du saknar men som du själv inte orkar/vill/kan dra igång?

523840_429846287044439_100000572140482_1539052_1666901564_n_large
Källa

Med bara några månader på nacken som bokbloggare har jag inte hunnit engagera mig i så många utmaningar. Sedan ett par veckor tillbaka försöker jag hänga med i Annikas bokbloggsjerka, ett bra upplägg som känns lagom med en fråga/vecka. I övrigt får jag nog svara nej på den första frågan. För tillfället erbjuder studierna tillräckligt med litterära utmaningar att bita i, så fort det blir tid för fritidsläsning vill jag styra själv över bokvalen och slippa ta hänsyn till litterära teman i bokbloggsvärlden. Rena läsutmaningar är med andra ord inget för mig, just nu.

Saknar jag något? Nej, egentligen inte. Upplever att det finns ett bra utbud med olika utmaningar i olika omfång och svårighetsgrader för den som har tid och lust. När en utmaning får ett ordentligt genomslag kan jag dock uppleva att det blir lite mycket av det goda... :)

5 kommentarer:

  1. Hihi, jag kontrar med att "Med bara några månader på nacken som bokbloggare" så har jag dragit på mig flera stycken även om jag skapat de flesta själv. Jag gillar listor och struktur i teorin men är mest ostrukturerad i praktiken. Vi får se var det slutar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, flitig från början! Ja, en viss struktur underlättar ju faktiskt för att få saker gjorda :)

      Radera
  2. Vissa utmaningar och enkäter sprider sig som virus :)

    Jag älskar struktur och listor, men jag vill själv välja vad jag ska läsa. Läsutmaningar med bara vissa kriterier som ska uppfyllas passar mig riktigt bra.

    SvaraRadera
  3. Ja, det kan ju hända att en viss period känns det som om "alla" deltar i en viss utmaning.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag kan hålla med om det, min readerlista har på sista tiden varit proppful med 11frågor inlägg

    SvaraRadera