torsdag 26 april 2012

Veckans bokleverans


Regnet öser ner utanför fönstret och hemtenta står på schemat (en uppiggande bokleverans kom med andra ord väldigt lägligt). Nöjesläsning och studier i en spretig blandning. Nu blir det köpstopp fram till sommaren. De nya titlarna i bokhyllan är:
  • Vredens druvor - John Steinbeck
  • Brott och straff - Fjodor Dostojevskij
  • Processen - Franz Kafka
  • Jävla John - Eva Dozzi
  • Madame Bovary - Gustave Flaubert
  • Drottningens juvelsmycke - CJL Almqvist
  • Theres - Steve Sem-Sandberg

4 kommentarer:

  1. Otroligt bra läsning att se fram emot.
    Om du inte har problem second hand-böcker rekommenderar jag dig att leta där, finns massor av klassiker bortglömda och gömda för en tia på myrorna, emmaus och stadsmissionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra!
      Ja, second hand är perfekt för mig som föredrar att köpa framför att låna. Nätbokhandlar är praktiskt när kurslitteratur måste in inom en begränsad tid, men annars föredrar jag att fynda bland hyllorna i second hand-butiker :)

      Radera
  2. Jävla John är en av mina absoluta favotiböcker, så den hoppas jag verkligen att du kommer att tycka om. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fick syn på den inne hos dig i samma veva som jag klickade hem böcker, så den fick åka med. Ser fram emot att läsa den! :)

      Radera