tisdag 6 december 2011

Julklappsplaner

Planen är som vanligt att vara ute i god tid med julklappsinköpen (något som lätt spricker och blir till armbågande bland resten av Stockholms invånare två dagar innan julafton). Helst vill jag köpa böcker till hela bunten men tyvärr är läslusten begränsad på en del håll. De som läser kommer dock inte undan från mina fyrkantiga, hårda paket. Topplistor i alla ära, men för mitt eget nöjes skull tänker jag leta mig vidare genom bokdjungeln. Roligt arbete utan slut...

Bakom all min iver till att packa på andra böcker i julklapp finns självklart en grund i att det står överst på min egen önskelista. Däremot är jag lite kluven till att önska mig specifika böcker. En del av charmen med att få en hög böcker i julklapp är bredden och möjligheten att läsa sådant som man inte skulle välja i vanliga fall. Längtar efter juldagarna med överblivna godsaker och böcker som väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar