torsdag 17 november 2011

Skrivkramp


När jag avbröt min utbildning under hösten och  behövde en ny plan för dem närmaste månaderna var sysselsättningen given; skriva, skriva, skriva (och möjligtvis söka något enstaka jobb). Efter någon månad insåg jag att jag la krokben för mig själv. Ju mer jag försökte satsa på skrivandet, ju bättre story jag försökte utveckla desto svårare blev det att få någonting gjort.  Tack vare en bekant förstod jag var problemet låg. Jag fick inga intryck! Bara några veckor efter de avbrutna studierna var jag inne i en ond cirkel. När skrivandet gick dåligt stannade jag hemma för att få till det, ströp all form av nya intryck till hjärnan vilket i sin tur ledde till att skrivandet gick ännu sämre.

Det är där jag är nu. Problemet identifierat, nya tag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar